What’s in your brain? – bruisend jubileum van Louwers IP|Technology Advocaten

254a3694Op donderdag 9 februari 2017 vierde Louwers IP|Technology Advocaten uitbundig haar 10-jarig bestaan. Cliënten, relaties en medewerkers werden ontvangen in de creatieve omgeving van het Stedelijk Museum ‘s-Hertogenbosch.

Na een rondleiding door de uiteenlopende tentoonstellingen, het prachtige gebouw en het Noordbrabants Museum, luisterden de aanwezigen ademloos naar de bevlogen verhalen van drie sprekers rondom het thema ‘Let words explain what’s in your brain’.

254a3705Recreate your brain!

Timo de Rijk, directeur van het Stedelijk Museum ‘s-Hertogenbosch en voormalig hoogleraar designgeschiedenis, gaf de toehoorders sprekende voorbeelden over hoe normen in de loop van de jaren niet zozeer verslechteren, maar wel veranderen.

Verder ging hij in op de vraag hoe creatie, kunst en design een rol spelen binnen ons brein. De ambitie van het Stedelijk Museum ‘s-Hertogenbosch is om hét designmuseum te worden en op die wijze een belangrijke bijdrage te leveren aan creatief denken.

What’s in your brain?

Aansluitend was professor Margriet Sitskoorn als keynote speaker aan het woord. Zij is hoogleraar en onderzoekster klinisch254a3782e neuropsychologie en schrijver van diverse beststellers zoals IK2-de beste versie van jezelf, Ik wil iets van jou, jij wilt iets van mij en Het maakbare brein. Zij liet zaal aan de hand van ogenschijnlijk eenvoudige voorbeelden ervaren hoe eenvoudig het brein te misleiden of zelfs te manipuleren is.

Zij legde de werking van het brein uit met survival instinct, vermijden van gevaar, genot en pijn als primaire impulsen van het brein, evolutionair gecorrigeerd door de prefrontale cortex. Daarbij ging zij tevens in op de invloed van onze sociale achtergronden en positie. Dit deed zij met name aan de hand van de vijf domeinen van het SCARF-model (een model voor samenwerking en beïnvloeding van anderen): Status, Certainty, Autonomy, Relatedness en Fairness.

Wat zijn de werkelijke drivers van ons sociaal gedrag? En hoe kun je die effectief benutten?

254a3920How to fool your brain?

Virtual reality ondernemers Detlef La Grand liet het publiek met een 3D-bril van VRapp.co ervaren hoe leuk en eenvoudig het tegenwoordig is om je in een andere omgeving te wanen en je brein voor de gek te houden.

Ook gaf hij voorbeelden van toepassingen in de praktijk zoals in de bouw, machinebouw, instructies, training en educatie.

Met speciaal voor de gelegenheid gemaakte VR-brillen werd een live demo verzorgd. VR-foto’s van het evenement zijn te vinden op https://vrapp.co/louwers/10-jarig-bestaan.

Feest en spektakel…!

Na de inspirerende presentaties: tijd voor een hapje, een drankje en muzikale omlijsting van de Dirty Harrie Jazz Band.

254a4177

De afsluiting was spectaculair met een optreden van Symphony of Fire: een mysterieuze, adembenemend muzikale en visuele show met akoestische vuurinstrumenten.

We kijken als kantoor terug op een fantastische middag en avond. Dankzij de foto’s van Ektor Tsolodimos van Marketing Lynx en VR-opnames van Detlef La Grand genieten we na van deze memorabele dag.