Toblerone-driehoek toch niet zo bijzonder

Toblerone-repen zijn altijd herkenbaar geweest door hun aparte vorm. Waar chocoladerepen altijd plat waren, bedacht Toblerone een manier om op te vallen met een driehoekige verpakking. Helaas voor het merk blijkt een driehoek niet bijzonder genoeg. Wave, een merk van Mars, mag in dezelfde vorm op de schappen liggen. 
De Rechtbank in Den Haag bepaalde eerder dat de verpakking van Wave inbreuk maakte op de merkrechten van Toblerone-fabrikant Kraft Jacobs Suchard. Maar in hoger beroep kwam het Gerechtshof hierna met een andere uitspraak. Hoewel de driehoek heeft bijgedragen aan het merk Toblerone, is hij niet apart genoeg om als merk geclaimd te worden.

publicatiedatum: vrijdag 21 maart 2008

Louwers Advocaten gebruikt cookies om het gebruik van deze website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.<br> Lees hier meer over het gebruik van cookies.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close