Internet & e-commerce

Conflicten vermijden & oplossen

Heeft u een conflict met uw klant, uw leverancier of de toezichthouder? Wordt u geconfronteerd met een onrechtmatige publicatie? Of heeft u een geschil over uw domeinnaam?

Online zaken doen biedt ongekende kansen, maar brengt ook uitdagingen met zich mee. Verschillende conflicten kunnen op uw pad komen. Van domeinnaamgeschillen tot schadelijke online uitingen, conflicten kunnen op elk moment ontstaan.

Denk hierbij aan:
  • een geschil over uw domeinnaam;
  • een conflict met een klant (ondernemer of consument);
  • schadelijke uitingen over uw onderneming op internet en social media;
  • diefstal van content (van uw website) en/of inbreuk op intellectuele eigendomsrechten;
  • uw leverancier voldoet niet aan zijn verplichtingen;
  • de toezichthouder zoals de Autoriteit Persoonsgegevens of de Autoriteit Consument & Markt dreigt uw organisatie te sanctioneren.
Wij helpen u dergelijke conflicten zo veel mogelijk te vermijden door scherpe advisering over relevante wet- en regelgeving. Wij staan u bij indien een incident uitloopt op een juridische procedure. Voor het zover is, proberen wij escalatie te voorkomen en de kwestie buiten de rechtszaal om op te lossen.

Conflict met klant

Of u nu te maken heeft met ondernemers of consumenten, conflicten kunnen ontstaan over zaken als levering, kwaliteit of betaling. Wij helpen bij het opstellen van duidelijke algemene voorwaarden, het in kaart brengen van de op u van toepassing zijnde wet- en regelgeving en geven advies over hoe u in de specifieke situatie het beste kunt omgaan met de ontevreden klant(en).

Schadelijke uitingen op internet

Of u nu te maken heeft met ondernemers of consumenten, conflicten kunnen ontstaan over zaken als levering, kwaliteit of betaling. Wij helpen bij het opstellen van duidelijke algemene voorwaarden, het in kaart brengen van de op u van toepassing zijnde wet- en regelgeving en geven advies over hoe u in de specifieke situatie het beste kunt omgaan met de ontevreden klant(en).

Diefstal van content en/of inbreuk op intellectuele eigendomsrechten

Niet alleen de content (software, interfaces, afbeeldingen, databanken en de grafische lay-out) van uw website en app kan beschermd zijn, maar ook het product en de dienst die u aanbiedt. Dit betekent dat situaties kunnen ontstaan waarbij u wilt optreden tegen partijen die uw website of app nabootsen of uw producten namaken. Omgekeerd kan het ook gebeuren dat derden menen dat u inbreuk maakt op hun intellectuele eigendomsrechten.
Of u nu wilt optreden tegen een inbreukmaker of zelf geconfronteerd wordt met een inbreukvordering, wij bieden de expertise en ondersteuning die u nodig heeft.

Leveranciersgeschillen

Een betrouwbare leveringsketen is essentieel. Als uw leverancier zijn verplichtingen niet nakomt, staan wij klaar om u te adviseren en, indien nodig, juridische stappen te ondernemen. [link naar leveranciersovereenkomst advies]

Sancties van de toezichthoudende autoriteit

Instanties zoals de Autoriteit Persoonsgegevens of de Autoriteit Consument & Markt kunnen uw organisatie aanschrijven of zelfs sanctioneren. Wij kunnen u adviseren over de toepasselijke wet- en regelgeving om dergelijke situaties te voorkomen, maar kunnen u uiteraard ook vertegenwoordigen in procedures.

/

FAQ