Sectoren

Reclame

In het dynamische domein van het reclamerecht staan we cliënten bij om hun marketingstrategieën in overeenstemming te brengen met de bestaande en komende wet- en regelgeving.

/BEKIJK ALLE SECTOREN

Wij herkennen de kracht van reclame als een onmisbaar element van moderne
bedrijfsvoering. De creatieve expressie en grenzen aan commerciële communicatie vereist nauwgezette juridische aandacht. Daarnaast is reclame onderworpen aan toezicht en zelfregulering zoals de Nederlandse Reclamecode en specifieke gedragscodes.

Advisering

Wij bieden advies op maat in de wereld van het reclamerecht. Dit omvat begeleiding bij reclamecampagnes en toetsing van reclame-uitingen aan de juridische eisen met betrekking tot vergelijkende en misleidende reclame, gezondheids- en duurzaamheidsclaims over producten, alcoholreclame, endorsements, prijspromoties en privacywetgeving. Ook adviseren wij over de nuances van online marketing, zoals influencer partnerships, sociale media campagnes en search engine advertising.

Commerciële contracten

Ons team ondersteunt bij het opstellen en beoordelen van contracten met influencers, fotomodellen, reclamebureaus en (social) mediabedrijven om te zorgen dat de rechten en plichten van alle partijen duidelijk en evenwichtig zijn vastgelegd. Dit waarborgt dat onze cliënten zich kunnen richten op het creatieve proces, wetende dat hun juridische belangen goed zijn beschermd.

Geschillen

In gevallen van geschillen over reclame-uitingen of over de inhoud van overeenkomsten over reclameuitingen bieden wij robuuste vertegenwoordiging en verdediging. Wij zijn ervaren in het behandelen van kwesties rondom commerciële communicatie, zoals ook met oog voor de reputatie en het merk van onze cliënten.

Eerdere projecten

01

We hebben cliënten geholpen bij het krijgen van compensatie voor onjuist uitgevoerde (influencer) marketing.

02

We hebben cliënten bijgestaan in geschillen over de rechten op reclamemateriaal en het verdere gebruik daarvan.

03

Advies over de etikettering en presentatie van producten.

04

Hoog oplopend geschil over misleidende en vergelijkende reclame.

05

Advies en procedures over ambush marketing.