Tools

Privacy scan

Voldoet uw organisatie aan de relevante wetgeving omtrent het verwerken van
persoonsgegevens? Met dit 3-stappenplan brengen wij de verwerking en
bescherming van persoonsgegevens binnen uw organisatie in overeenstemming
met geldende en toekomstige wet- en regelgeving, waaronder de Algemene
Verordening Gegevensbescherming (AVG).

/BEKIJK ALLE TOOLS

Stap 1: Privacy Intake Form 

Wij onderzoeken wat de huidige stand van zaken binnen uw organisatie is als het gaat om de verwerking en bescherming van persoonsgegevens. Door middel van deze (slimme) vragenlijst, levert u zelf de gegevens aan voor de Privacy Scan. Invullen duurt +/- 30 minuten.

Stap 2: Privacy rapport

Binnen enkele dagen ontvangt u een heldere rapportage die is toegespitst op uw organisatie. Hierin komen de volgende onderwerpen aan bod:
 
  • Categorieën van persoonsgegevens
  • Vereiste documentatie
  • Cookies
  • Geautomatiseerde besluitvorming
  • Beveiligingsmaatregelen
  • Doorgifte aan derde(n)
  • Gebruik van opkomende technologieën

Per onderdeel bieden wij inzicht in uw verplichtingen op basis van toepasselijke wet- en regelgeving en een risico-indicatie (laag, gemiddeld of hoog) indien uw organisatie niet voldoet aan de gestelde eisen.

Stap 3: Verbeterplan

Indien gewenst stellen wij een actieplan op aan de hand van het rapport en een vervolggesprek. Mogelijke actiepunten omvatten:
 
  • Opstellen of herzien van verplichte documentatie, zoals een verwerkingsregister, privacyverklaring of (intern) privacy beleid.
  • Uitvoeren van verplichte assessments, zoals een data protection impact assessment (DPIA), legitimate interest assessement (LIA) of transfer impact assessment (TIA).
  • Opstellen overeenkomsten, zoals verwerkersovereenkomsten of overeenkomsten voor het delen van persoonsgegevens met verschillende entiteiten binnen uw organisatie.